Thursday, August 1, 2013

 Pertelingkahan antara aku dengan die sudah berakhir.
Tetapi tak bermaksud kami dah bahagia semula.
Sedikit sebanyak aku nampak perubahannya.
Tetapi aku cuma nampak perubahannya dalam message sahaja.
Perangai die sangat lain.
Message antara aku dan die bagaikan hambar.
Itu yg boleh aku katakan.
Die menghantar message tanpa emoticon.
Terasa sangat perubahannya.
Dan die lain dari segi percakapannya dalam message.
Die cuba mengatakan "Sayang, siapa dan macam mana sayang sekali pun biee tetap cinta dan sayangkan sayang"
Aku balas "Terima kasih sayang :') Sayang janganlah buat yunk sedih, yunk rasa macam nak touching jee bila biee cakap macam tu :')"
Die reply "Biee serious, niat biee bukan untuk sweet sweet dengan yunk"
Betapa bengangnya aku time tu :')
Niat aku juga bukan untuk sweet sweet dengan die.
Aku cuma ingin luahkan isi hati aku juga.
Tapi tak apelahh.
Then tadi aku tanye "Biee, kata nak makan bakso untuk berbuka?"
Die jawab "So? Kenapa?"
Aku jawab "Tak lahh, yunk tanyee jee. Sebab semalam biee kata nak makan bakso :)"
Die jawab "Kan biee dah cakap biee tunggu benda tu turun dari langit"
Time tu aku rasa cam takpayah tanye pun takpee.
Layanan die terhadap aku tu lain sangat.
Boleh nampak sangat.
Aku taktahu kat mana silap aku tu.
Apa yg boleh aku cakap Aku tak kisah dah die nak buat apa walaupun sampai terguriskan hati aku. Asalkan die senang dan selesa apa yg die nak buat.
Aku tak ada hak langsung keatas die.
Aku tak akan bagitahu die kalau aku kecik hati kee, sakit hati kee, kecewa dengan sikap diee kee.
Sebab aku tahu, aku tak layak nak cakap macam tu dengan die. Silap silap aku kena hentam balik.
Die macam tak berpihak kat aku.
Aku akan diamkan apa yg akan die lakukan. 
Kerana aku tahu kebahagiaan tak berpihak kat aku.
Lepas kiteorang berbaik, die takk pernah ketawa ketwa dah dengan aku.
Aku cuba buat die ketawa, tapi tak jadi :')
Aku ketwa sorang sorang :')
Tapi tak apelah, benda kecik.
Biarkan jee.
Aku cuma nak die bahagia.
Okayy xoxo :'*

JANJI GUA ADE CERITA. LU ADA?

No comments:

Post a Comment